Jak pečovat o své zdraví v únoru? Co dělat a naopak nedělat?

Znalosti tradiční čínské medicíny  (TČM) mají hluboké kořeny. Zakládají se na symbióze našeho těla s přírodou a naším biorytmem. Jednotlivý rok je rozdělen do určitých etap, v každé etapě přebírá vládu jiný orgán.

Jaká doporučení jsou tedy na měsíc únor?

Únor většina lidí považuje ještě za hlubokou zimu. Jenže věděli jste třeba, že podle astrologického kalendáře nastává jaro 20. března (to je den jarní rovnodennosti), ale podle biologického kalendáře nastává období jara už 13. února? Období zimy končí 26. ledna a až do 12. února probíhá speciální přestupní období zvané „dojo“. Jednoduše přechod ze zimy do jara. Doba, kdy se příroda a tedy i naše těla připravují na „znovuzrození“. Ledviny jsou považovány za jeden z nejdůležitějších orgánů těla.
Vládnoucím orgánem podle TČM jsou v únoru ledviny. Jelikož jsou na svém nejvyšším výkonnostním stupni, tak potřebují právě nejvíce dobíjet a opečovávat. V ledvinách jsou ukryty naše strachy a jsou základním orgánem, který určuje délku našeho života. Od narození nám energie ledvin klesá, někomu rychleji, jinému pomaleji. Jakmile ji tělo vyčerpá, organismus umírá. Ale, pokud se budeme o své ledviny starat, budeme je dobíjet, zajistíme si tak delší, spokojenější a zdravější život. Je to opravdu mnoho, co by se dalo napsat o ledvinách… -:) Způsobů, jak se starat o své ledviny je také více.
Důležitým aspektem je samozřejmě strava. Pak náš životní styl a celková péče o naši duši. Protože to, jaké máme fyzické zdraví, je jen odrazem naší duše. Pro mě je důležitým pomocníkem Reiki (Reiki – Co je Reiki, záznam webináře).

Ledviny řídí vodu. Párovým orgánem je močový měchýř. Mají velký vliv naše kosti a dřeň, mozek, vlasy, uši, konečník a močovou trubici. Ledviny jsou v oblasti 3. čakry a tak mají rády žlutou barvu.

Podle orgánových hodin pracují nejvíce mezi 17.   19. hodinou, proto je vhodné v tomto čase jejich aktivitu podporovat tím, že budeme doplňovat tekutiny – teplé, neodvodňující.

Jak se projevuje oslabení ledvin?

Jedním z nejčastějších ukazatelů je časté močení (zejména v noci), nebo také naopak zadržování moči, dále tlak a bolest v kříži a bederní oblasti, studené nohy, ztráta vitality, špatný spánek, zhoršení sluchu (hluchota a šumění v uších), neplodnost, oteklá horní víčka nebo i špatná kvalita vlasů.
Dalším ukazatelem jsou slabá kolena, bolesti kolen, otoky nohou a snad nejvíce se ledviny podílejí na problémy s klouby. Tmavé kruhy pod očima ukazují na špatné vylučování kyseliny močové a její nadměrné tvorby. Mohou být sklony k depresivním myšlenkám, podceňování se a nedůvěřa v sebe i druhé.
Z duchovního pohledu jsou ledviny ukazatelem oslabené energie na úrovni vztahů. A to všech – partnerský a hlavně k nám samým.
Ledviny jsou součástí endokrinní soustavy. Stejně jako štítná žláza. A tak dalším ukazatelem oslabení ledvin je nízká sexuální touha.
Co opravdu nedělat?
Stejně jako příroda v tomto období ještě stále odpočívá, je třeba dopřát odpočinek i sobě. Rozhodně nejsou vhodné žádné večírky, ponocování, alkohol.. Přílišná konzumace černé kávy, nedostatek pohybu (hlavně procházky) ledvinám také zrovna nepomáhají.
Vyhněte se studeným nápojům, zmrzlině, studeným salátům. Když zelenina – ta je žádoucí, tak tepelně upravená. Důležitým faktorem jsou polévky. Doplní tělu tekutiny a zároveň prohřejí.
Co naopak dělat?
  • co nejvíce odpočívejte
  • meditujte – na youtube je spousta meditací, určitě si najdete jednu i pro vás-:)
  • zajděte si na masáž, nechte se opečovávat
  • a co nejvíce se udržujte v teple (zejména chraňte ruce a nohy)
  • jděte na procházku, zacvičte si jógu, čikung thai či
  • je potřeba se naučit mít rádi všechny bytosti kolem nás a hlavně sami sebe. Pochopit, že všichni jsme si rovni. Pěstujte harmonii.
  • dbejte na správné stravování

A jaké potraviny mohou naše ledviny posílit?

Jak už bylo řečeno výše. ledviny jsou velmi senzitivní na chlad. A tak je třeba jíst hlavně stravu, která nám dodá teplo. Milovníci čili si teď můžou přijít na své-:)

Jezte také hodně bílkovin. Vhodnější jsou ty rostlinné. Jako třeba luštěniny – hrách, fazole, cizrna, čočka,… Polévky – spíše vývary husté zeleninou. Vařené obiloviny, kaše. Omezte cukr a mléčné výrobky!

Zahřeje nás také cibule, česnek, zázvor, fenykl, celer, růžičková kapusta, pórek a červená řepa. Do vařených pokrmů přidávejte například miso pastu, kvalitní sójovou omáčku.

Různé druhy semen, ořechů. Chia semínka můžete například přidat prakticky kamkoliv.

Z koření se doporučuje skořice, čili papričky, anýz, hřebíček. Z bylin zase kopřiva, bříza, máta, přeslička a taky pampeliška.

Velmi vhodné je také doplnit svůj „jídelníček“ o Reishi. Je to houba, která má velmi blahodárné účinky na náš organismus. Posiluje imunitu. Prodává se její koncentrát. Není ale Reishi jako Reishi. Na trhu je několik výrobců, ale vybrat si ten správný, je trochu oříšek. Je třeba vědět, kolik tripertenů a sacharidů by měla správná dávka mít. Já jsem si po pár omylech svou Reishi našla. Pokud o ni máte taky zájem, ráda vám předám info, kde nakupuju kvalitu s 20% VIP slevou.

Dalo by se toho napsat ještě víc, ale tohle vám na základní informace Co dělat nebo naopak nedělat v únoru postačí-:)

Přeji vám krásné období, plno zdraví a lásky. Markéta

Projekt, který mě chytil za srdce DEJ A BUDE TI DÁNO-:)

Chceš nabrat sílu po zimě a připravit se na léto? Pak je tu Jarní wellness jóga víkend s workshopem: Jak si přitáhnout hojnost 

Můj pomocník, díky kterému jsem chráněná před útokem bacilů. Miluju ho-:) Co to je? Jukněte: Prevence rakoviny a účinný detox.  

 

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů